EY TÜRK MİLLETİ, BOŞ TENEKE DOLUSUNDAN DAHA ÇOK SES ÇIKARIR. GÜRÜLTÜYE TESLİM OLMA
Önümüzdeki referandum tam bir psikolojik harekat, bir propaganda savaşı şeklinde, olabilecek en yüksek gürültü seviyesinde devam ediyor. İktidar cephesi, devletin tüm imkanlarını, kamu yayın kurumlarını, yandaş müteahhitlere değişik oyunlarla alınıp peşkeş çekilen TV "Kavallarını", özetle tüm AKP derin devletinin Ajitasyon – Propaganda kartelini bu savaşa seferber etmiş durumdalar. Milleti koyun sürüsü yerine koyup, emirlerindeki TV "Kavallarını" milletin kulağına dayayıp bangır bangır hilafı hakikat beyanlarını bağırıyorlar. Yazarımız Zeki Sarıhan, sabır taşı değil ya patlamış, YETER ARTIK ANLADIK başlıklı bir yazı ile içini dökmüş. Bu hengame, yalan fırtınası; bize başlıktaki halk deyişini hatırlattı . “ Boş teneke dolusundan daha çok ses çıkarır. “
Başlarda evet cephesi konunun aslına girmeyip, çevresinde dolanıyorlardı. Anayasa ( AY ) Maddelerini tartışmaya girmiyorlardı. Kandil , PKK, FETÖ, Hollanda, Eyy Almanya, Eyy AB- ABD edebiyatı, muhalefet liderlerine türlü sataşmalarla yürütüyorlardı işi. Ancak millet sağduyusu ile, bakışları ile, anket sorularına verdiği cevaplarla iktidara “Sadede gelelim, terör örgütleri ile iş tutma konusunda kimse sizin elinize su dökemez, geç onları, şu maddelere geçelim… TBMM ne yapacak, kamu yönetiminde partizanlık, mahkemelerin bağımsızlığı – tafasızlığı konuları ne olacak … “ diye kuşkularına cevap istedi.
Neyse ki son günlerde sadede gelip konuya gelmek zorunda kaldılar. Aynı yalan gürültülerini TBMM’nin denetim yetkileri, mahkemelerin ve kamu yönetiminin bağımsızlığı ve tarafsızlığı üzerine dinliyoruz.
Soru -1 : Meclisi güçlendiriyoruz, meclis denetimini arttıyoruz gürültüsü doğru mudur ?
Madde 98, mevcut AY maddesinin başlığı “ TBMM’nin bilgi alma ve denetim yolları “ idi. Bu başlık metinden çıkarılmaktadır. Denetimin kendisinden değil, TELEFFUZUNDAN BİLE korkulmaktadır.
Soru-2 : TBMM’nin Yürütme üzerinde yaptırım ( müeyyide ) uygulayabileceği BÜTÇE DENETİMİ ve GENSORU nın dışında bir yol var mıdır ? El-cevap : yoktur. Diğer yollar hep görüşme, konuşma, muhabbettir.
Önerilen AY’da meclisin bu 2 hakkı kaldırılmaktadır. GENSORU tamamen ortadan kalkmaktadır, BÜTÇE denetimi, sonucu olmayan bir görüşme ve oylama hakkı olarak vardır. Oylama sonucu ne olursa olsun, yürütme üzerinde bir yaptırımı yoktur, Yürütme yürütmeye devam eder. Dilimize yeni bir atasözü katılacak : Meclis konuşur kervan yürür.
Soru-3 : Çoğunluğu Parti başkanı olarak CB tarafından atanmışlardan oluşan meclis CB’yi denetleyebilir mi ?
Mevcut AY - Madde 101 CB’nı tanımlayan bir maddedir. Başlığı “ Nitelikleri ve Tarafsızlığı “ şeklinde idi, önerilen değişiklikle bu başlık kaldırılıyor. Yani, niteliksiz, TARAFLI, partizan bir CB isteniyor. Meclis ve CB seçimi aynı gün olacak, aynı siyasi iklimde çıkacak meclis çoğunluğu ile CB, %90 olasılıkla aynı partiden olacaktır. İlgili mevcut yasalara göre, partilerde MV adaylarının tespit yetkisi parti başkanına aittir. CB adayı aynı zamanda çoğunluk partisi MV’lerini de atama makamında olacaktır. Atadığı adaylar vekil olabilecektir. Atananlar kendilerini atayan gücü denetleyemez.
SONUÇ : Meclis güçleniyor, denetimi artıyor iddiası HİLAFI HAKİKAT beyanlar gürültüsüdür.
SORU – 4 : CB’nin TARAFLILIĞI , Kamu hizmetlerinde ve yargıda tarafsızlığı nasıl etkileyecek ?
CB’nin taraflılığının yargı üzerinde 2 olumsuz etkisi olacaktır.
1- Yüksek yargı organlarının üyelerinin tamamı, CB tarafından veya CB yarafından atanmış meclis çoğunluğu tarafından atanacaktır. Atananlar kendilerini atayan gücü denetleyemezler. Yürütme, ve yasama üzerindeki YARGI DENETİMİ de mümkün olmayacaktır..
2- İkinci olumsuz etki, KAMU yönetiminin başı olan CB Taraflı hale gelince, Kamu yönetiminde de taraflılık meşru hale gelecektir. Kamu yönetimindeki ihaleye fesat karıştırmadan tutun da, ÖSYM, KPSS … sorularının çalınıp yandaşlara verilmesine benzer tüm kanunsuzluk ve ahlaksızlıklar, birer TARAFLILIK AHLAKSIZLIĞIDIR.
Yargı, kararlarını sadece soyut yasa maddelerine , hukuk kurallarına göre veremez. Polisin ve jandarmanın ön inceleme ve soruşturmalarına göre yargılama yapacaktır. Daha ileri uzmanlık gerektiren konularda uzman kamu kuruluşlarından bilgi ve rapor alacaktır. Adli Tıp kurumu, Üniversiteler, TÜBİTAK v.s… Bütün bu kamu kurumlarının taraflı ve partizan bir yönetimin parçası olduğu koşullarda YARGININ BAĞIMSIZLIĞI DA TARAFSIZLIĞ DA hayaldir, yutturmacadır. Bütün bu olumsuzlukların yanında; AY madde 9 da yapılan değişiklik önerisinde, Yargı gücüne bağımsızlık yanında tarafsızlık sıfatının da eklenmesi milletin aklıyla alay etmektir.
CB’nın meydanlarda “… tarafsızlık da ne demek, tarafsızlık bir kere insan tabiatına aykırıdır …” demesi, millet aklıyla alay etmenin en yetkili ağızdan itirafıdır. Bu sayın Yetkili’nin TARAFSIZLIK için namus ve şeref yemini etmiş olması da kamu vicdanı mahkemesinde yargılanması gereken bir tutumdur.
AHMET AKKÜÇÜK / 11.04.2017
Yazar Sayfası: Yazarın Köşesi: / Tarih: 11.04.2017 00:00:00 / Okunma = 15990