Bu hafta “Komplo Teorisi” adıyla bir yazı yazdım. Hafta sonu burada yayımlanacaktı. Ansızın yeni KHK yayımlandı. Cezaevine atılırım korkusuyla yazıdan vazgeçtim. Yeni KHK’nın ayrıntısı çok. Vatandaşımız korku-zevk-ego üçgeninde bocalayıp durduğu için, olaya herkes kendi cephesinden baktı; şu kadar insan görevden aldındı diye sevinenlerle, onlar evine ekmek götüremez, çocukları aç kalır diye üzülenler sürekli atıştı, durdu.
Gözden kaçan iki nokta vardı:
a) Özel güvenlikçiler(Devletin izin verdiği özel güvenlikçiler-Sadat) silahlanabilecek. Artık sokaklar halkın değil.
b) Devlet, sosyal medyada yazanların tüm bilgilerine ve hatta yazdığı mecradaki tüm bilgilere erişebilecek. Korkunç bir durum! Kimse bunun farkında değil!
Bu yazıda sosyal medya olayını yazacağım.
Sosyal medyada var olan insan tipleri şöyle:
* Sıradan halkımız ve ben de orada olayım diyenler.
* Siyasi olarak sokakta ses çıkaramayan ve orayı tek deşarj noktası olarak görenler.
* Karşı rakibi, istemediklerini ve çok aşırı merak ettiklerinin ne yaptığını açık-gizli takip etmek isteyenler.
* İmaj ve güç gösterisi olarak kullananlar.
* Ticari kazanç elde etmek için kullananlar.
* Kendisiyle yarışta olanlar.
* Konuşarak kendini anlatanlar
Elbette daha da fazla alt kategorilere ayrılabilir. Fakat özet olarak böyle görülüyor.
Sıradan halkımız ve ben de orada olayım diyenler:
Bu kesim Instagram ve Facebook gibi mecrayı kullanıp resim, video ve görsel ağırlıklı olarak paylaşım yapanlar ve/veya bu şekilde paylaşım görmek isteyenlerdir. Beyinlerindeki düşünceleri resim, video, şekil ve imalarla anlatmak isteyen kesimdir. Yazdım, o beni buna göre anlasın; yazdım, demek istediğim bu; yazdım, ben böyleyim; yazdığına göre o böyleymiş; yazdığı şey tuhafmış… Çoğaltılabilir.
Siyasi olarak sokakta ses çıkaramayan ve burayı deşarj noktası olarak görenler
Bu kesim ağırlıklı Twitter kullanmaktadır. Ancak çok tanınan ve çok tanınmaktan da çekinmeyenler ek olarak Facebook kullanmaktadır. Diğer platformlar bu kesimin pek de işine yaramıyor. Bu kesimin çoğu en az iki hesap sahibidir; biri resmi, biri gayri resmi(Sahte) hesap olup, sahte hesaptan dilediğini yazar, başı derde girince de:”Hackerler hesabımı ele geçirmişler, o benim yazım değil!” diyebilirler.
Karşı rakibi, istemediklerini, onların ne yaptığını açık-gizli takip etmek isteyenler.
Âşıklar, sevdalılar, kıskançlar, ticari firmalar, siyasi seçkinler, troller ve sürekli gündemde kalmak zorunda olan insanlarımızı kapsamaktadır. Bunlar hemen her yerde varlar. Twitter en çok kullandıkları mecradır. Buna ek olarak Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram, wk… var
İmaj ve güç gösteriş olarak kullananlar
Ağırlıklı siyası makam sahipleri, şirket sahipleri, toplum önderleri ve bir yerlere demeç vermek isteyen azılı muhalifler… Bunların şirket sahiplerini bir kenara bırakırsak geri kalanları genelde Twitter kullanmakta, çok azı Facebook kullanmakta ve şirket sahipleri de ek olarak LinkedIn kullanmaktadır.
Ticari kazanç elde etmek için kullananlar
Bu kesimin kullandığı mecra arasında Twitter neredeyse yok. Çok az Facebook var, ancak LınkedIn, Pinterest, Tumblr var. Ağırlıklı görsel ve videosal bilgi paylaşırlar.
Kendisiyle yarışta olanlar
Bunlar iflah olmaz fikir ve vicdan sahibi insanlardır. Wodpress, Bloggler ve diğer paylaşım sitelerindeki sayfalarından yazılarını yazar, evrene salarlar... Ne kadar okunduysa, onlar için artı sayılır. Elbette bu yazılarının çok okunması için sırayla Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, hatta WhatsApp gibi yerlerden de bu yazılarını paylaşırlar.
Konuşarak kendini anlatanlar
Bu insanlarımız ne yaparsa yapsın derdini konuşarak anlatmak isterler. Bu nedenle dünyanın en büyük video kanalı olan Youtube kullanılır. Ek olarak DailyMotion kullanan da var. Bu kanallarda reklâmsal kazanç da elde edildiği için, müzik sektörünün en çok başvurduğu kanaldır.
Şimdi kendine sor, sen neredesin?
Yazar Sayfası: Yazarın Köşesi: / Tarih: 7.01.2017 00:00:00 / Okunma = 2773